Περιμένουμε το θαύμα για να πιστέψουμε;
Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικολάου
Η διήγηση της θεραπείας του επιληπτικού νέου συγκεντρώνει την προσοχή μας σε δύο κυρίως σημεία· στην εξουσία του Χριστού κατά των δαιμόνων και στη συζήτησή Του με τους μαθητές περί της απιστίας ως αιτίας της αδυναμίας τους να επιτελέσουν τη θεραπεία.
«Σας βεβαιώνω πως, αν έχετε πίστη έστω και σαν ένα κόκκο σιναπιού, θα λέτε σ’ αυτό το βουνό πήγαινε από εδώ εκεί, και θα πηγαίνει, και κανένα πράγμα δεν θα είναι αδύνατο για σας». Η παράδοξη εικόνα που χρησιμοποιείται στη φράση αυτή του Κυρίου έχει την έννοια ότι η πίστη κάνει θαύματα, επιτελεί έργα παράδοξα, ακόμη και έργα τα οποία φαίνονται λογικά ακατόρθωτα.
Η απαίτηση πολλών ανθρώπων να δουν πρώτα θαύματα, για να πιστεύσουν, προέρχεται από την ανθρώπινη αδυναμία να στηρίζει κανείς τα πάντα στη λογική απόδειξη, στη βεβαιότητα. Η παραπάνω φράση του Χριστού ανατρέπει τη σειρά που απαιτεί η λογική του ανθρώπου και προβάλλει την πίστη ως προϋπόθεση του θαύματος. Μόνον όποιος πιστεύει στον Θεό και στον σταυρό του Υιού του Θεού βλέπει το θαύμα της θείας αγάπης να αγκαλιάζει και να μεταμορφώνει τον χαλασμένο από την αμαρτία κόσμο σε «καινή κτίση».
Η σύγχρονη γενιά ζητεί σημάδια, για να πιστέψει στη θεία προέλευσή Του· «θέλομεν από σου σημείον ιδείν»· κι όσοι στέκουν μπροστά στο σταυρό προκαλούν τον Χριστό να κατεβεί από τον σταυρό, για να αποδείξει τη δύναμή Του.
Δεν μας θυμίζουν όλα αυτά τις σατανικές υποδείξεις από τη γνωστή διήγηση των πειρασμών; Με άλλα λόγια η προσπάθεια να πεισθεί ο άνθρωπος λογικά, πριν πιστέψει, έχει μέσα της κάτι το δαιμονικό, κάτι που δηλώνει την πεσμένη και φθαρμένη φύση του.
Η πίστη που ξεπερνά τους λογικούς ενδοιασμούς και τις φυσικές επιφυλάξεις είναι χαρακτηριστικό νέας εποχής, της εποχής που ανανεώνεται εν Χριστώ η φύση του ανθρώπου, ώστε να μη αναζητεί πλέον ο άνθρωπος θαύματα, για να στηρίξει την πίστη του, αλλά να βλέπει με την πίστη παντού θαύματα. Όλα τα κατ’ άνθρωπον ακατόρθωτα γίνονται κατορθωτά. Κι η λύτρωση του κόσμου, που με τις ανθρώπινες προοπτικές είναι ακατόρθωτη, γίνεται πραγματικότητα δια του Χριστού.
Αυτή τη νέα πραγματικότητα τη βλέπει κανείς με την πίστη του κι έτσι όλα γύρω του γίνονται ένα θαύμα της θείας αγάπης. Το αίτημα να προηγηθεί το θαύμα, για να έλθει η πίστη είναι δαιμονικό· η πρόταξη της πίστεως με συνέπεια το θαύμα είναι δώρο θεϊκό.
Σχετικά άρθρα με «Περιμένουμε το θαύμα για να πιστέψουμε;»:
Απόστολος Κυριακής Ι´ Ματθαίου 5-8-2018
Ο ανάξιος ιερέας και ο λειτουργός άγγελος
Παρακλήσεις στην Παναγία
Μικρός Παρακλητικός Κανών στην Παναγία
Προσευχή για υγεία
Προσθέστε Σχόλιο